Pagina's

woensdag 8 augustus 2012

Mijn iPhone apps

Nadat mijn Blackberry het loodje legde sloot ik al snel een nieuw abonnement af voor een zwarte iPhone 4.
Daar heb ik nu nog steeds geen spijt van, wat een heerlijke mobiel!
In tegenstelling tot de Blackberry heeft de iPhone een heleboel heerlijke apps die ook daadwerkelijk nuttig zijn.
Als ik een app niet gebruik verwijder ik hem meteen weer van mijn mobiel, maar er zijn 16 apps die niet uit mijn mobiel verdwijnen.



Ik heb mijn apps verdeeld in drie mapjes die mijn mobiel automatisch namen heeft gegeven. Hoewel het niet helemaal klopt heb ik de namen maar zo gelaten.


Het eerste mapje heet "Sociaal"
Allereerst zie je Twitter en Facebook. Hoewel ik de Facebook app niet altijd even snel en handig vind (hoe vaak heb ik een status niet per ongeluk ge-'vind ik leuk-ed.?) ik heb nog geen goede vervanger ontdekt.
Daarnaast staat de Spotify app. Ik kreeg bij mijn abonnement 6 maanden gratis Spotify premium. De laatste maand gaat op dit moment van start en ik ben van plan hierna een tientje per maand extra te betalen om het te houden. Ik download nu geen muziek meer en dat is ook wel zo eerlijk voor alle hardwerkende artiesten, en het is gewoon een ontzettend fijne app.
Mijn Hi gebruik ik om mijn bel/sms/mb te goed bij te kunnen houden, maar ik moet bekennen dat ik er eigenlijk nooit op kijk, haha!
Instagram en Blogger hoef ik denk ik ook niet uit te leggen. Beiden wel heel handige apps.
Big day is een app waarbij je dagen in kunt vullen waar je bijvoorbeeld heel erg naar uitkijkt (of tegenop ziet...). De app telt dan de dagen af. Je kunt de aftel pagina opleuken met een plaatje en de dag vóór de grote dag laat de app weten dat het bijna zover is.
b>Frametastic, een app waar je collages mee kan maken. Je kunt er ook foto's instagramachtig mee bewerken.
De laatste in het rijtje is alleen voor deze maand. Met de Lowlove app kun je makkelijk en snel het blokkenschema van Lowlands bekijken.

Het tweede mapje heet "Gezondheid".
De eerste app is Sleep Talk, deze app kun je aanzetten als je gaat slapen. Als je dan in je slaap praat neemt je telefoon dit op zodat je het 's ochtends terug kunt luisteren. Ik krijg vaak te horen dat ik hele toespraken houd in mijn slaap en het is erg grappig om het nu zelf ook te kunnen horen.
De tweede app heeft ook met slapen te maken, Sleep Cycle is een soort wekker die je wekt op het moment dat je het lichtst slaapt. Hierdoor wordt je veel minder moe wakker. Ik ben absoluut geen ochtendmens maar met deze app word ik echt een stuk fitter wakker.
De Reisplanner van de NS spreekt natuurlijk voor zich. Ik ga eigenlijk nooit met de trein, maar áls ik met de trein ga wil ik precies weten waar ik moet zijn en hoe laat.
De een na laatste app in dit rijtje heeft ook weinig toelichting nodig de ING Bankieren app.
Tenslotte een app die ik vandaag pas heb gedownload en nog niet heb gebruikt: Running van Nike. Hiermee kan je loopafstanden en gelopen kilometers bijhouden. Later meer hierover!

Ik heb maar twee spelletjes op mijn iPhone en dat zijn Sudoku en Tiny Tower. Vooral Tiny Tower vind ik erg leuk, haha! Ik download af en toe wel een spelletje maar ben ze eigenlijk ook snel weer zat. Als iemand nog een aanrader heeft hoor ik het graag!

Geen opmerkingen: