Pagina's

dinsdag 21 augustus 2012

Nike Running app

Toen ik laatst aan het kwijlen was op de Nike hardloopschoenen die ik wil hebben via de Nike site ontdekte ik dat het merk ook een speciale Run app heeft!
Ik had er nog geen en wist tot voor kort ook nog niet hoe ver ik nou loop en hoeveel calorieën ik ermee verbrand.
Dus ik hoefde niet lang na te denken voor ik de app downloade. Hier een reviewtje!

Dit is het beginscherm en hier zie je meteen wat de app allemaal bijhoudt.
Het totaal gelopen kilometers
Het totaal verbrandde calorieën
Gemiddelde snelheid
Het aantal keer dat je gelopen hebt
De informatie daaronder wisselt steeds, zo komt bijvoorbeeld je persoonlijke record in beeld en hoeveel km je meer hebt gelopen dan de vorige keer.

Activity laat de informatie per gelopen keer zien. Hier had ik de app nog maar twee keer gebruikt zoals je ziet.
Je kunt na het lopen zelf invullen op wat voor grond en wat voor schoenen je gelopen hebt en hoe je je voelt.
Als je GPS hebt op je mobiel berekend de app ook de route die je gelopen hebt!

Bij Settings kun je bepalen of je feedback wilt tijdens het rennen en of je dat van een man of een vrouw wilt horen. Ik heb deze functie uitstaan omdat ik nog met Start 2 run bezig ben, maar als ik daar eenmaal mee klaar ben lijkt dit me wel erg handig!
Je kunt ook je persoonlijke gegevens invullen, op die manier is het aantal calorieën dat je verbrand nauwkeuriger berekend, doen dus!

Ik vind het een heel fijne app. Hij doet precies wat het beloofd en niet geheel onbelangrijk: het kost niks!
Wat ook een leuk extraatje is: je kunt met de app op Facebook laten weten dat je aan het lopen bent, andere kunnen dat bericht dan liken en jij krijgt dat tijdens het lopen te horen in de vorm van aanmoedigingen!

Geen opmerkingen: