Pagina's

dinsdag 14 augustus 2012

This keeps me motivated

Nog 12 lessen en dan zou ik volgens het Start 2 Run programma 5 km kunnen lopen achter elkaar.
Hoewel ik wel steeds meer begin te merken dat mijn uithoudingsvermogen en conditie écht vooruitgaan klinkt 5km achter elkaar lopen in een halfuur nog wel veel.
Als ik volgens mijn schema blijf lopen (vier keer per week) dan ben ik over 3 weken al klaar en dat klinkt nog korter dan '12 lessen', aaaah!
Hoewel ik het wel heel graag wil heb ik niet altijd zin om te lopen. Of beter gezegd: om te beginnen met lopen, want als ik eenmaal bezig ben kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik in eerste instantie geen zin had.
Het aantrekken van mijn hardloopschoenen is dus een beetje het grootste struikelblok; zijn ze eenmaal aan dan ga ik wel.
Nu heb ik laatst iets gezien wat ik heel graag wil hebben, maar waar ik pas echt veel geld aan uit wil geven als ik écht kan hardlopen. Als ik die 5km kan lopen dus.
En dat is nu mijn motivatie, ik wil het hebben -> dus rennen!
Ik heb jullie laatst laten zien op wat voor schoenen ik nu loop. De zwarte hardloopschoenen van Nike. Já, het zijn echt hardloopschoenen, maar of ze echt voor mijn voeten 'gemaakt' zijn, dat weet ik niet.
Ik kocht ze in eerste instantie omdat ik zwarte schoenen op mijn werk moest dragen, haha.


Toen ik laatst in de Nike webshop aan het rondkijken was kwam ik deze beauty's tegen. Het zijn barefoot schoenen, wat wil zeggen dat het bijna voelt alsof je geen schoenen aan hebt tijdens het lopen.
Maar wat me vooral opviel: ze zijn zo mooi!
De kleur, het model, gewoon alles aan die schoenen maakt dat ik ze wil hebben, hebben, hebben.


Maar goed, zulke mooie schoenen kosten ook wat. Nike is geen goedkoop merk en net als al zijn sportschoenen kosten ook deze schoenen een flinke duit. Namelijk €109,-. 
Dat ga ik niet zomaar uitgeven aan schoenen waar ik over een maand misschien niks meer mee doe.
Mijn hebberige-ik zegt op dit moment: natuurlijk ren je in december ook nog door de sneeuw met veel plezier, dus koop ik die schoenen gewoon nú! Maar mijn verstand zegt dat ik geduldig moet zijn, dus luister ik daar ook maar eens naar.

Zodra de dag aanbreekt dat ik die 5km achter elkaar loop ren ik meteen naar Runnersworld in de stad om die schoenen te kopen, mits ze tenminste een beetje fijn lopen, haha. Zo niet dan zoek ik natuurlijk een paar andere (roze) schoenen uit, maar voorlopig heb ik mijn zinnen op deze gezet!

Geen opmerkingen: